Is jouw marketing een vervelend stemmetje in je achterhoofd? Of het geheim achter je florissante bankrekening?

Marketing is voor veel ondernemers een vaag onderwerp. Een stemmetje in hun achterhoofd dat zegt: ik zou dat eigenlijk eens goed moeten aanpakken, die website, die nieuwsbrief, die verkoopbrief, die mailing, die advertentie, maar het komt er niet van.

Terwijl marketing toch eigenlijk het feest van je business zou moeten zijn. Marketing is immers de manier om contact te leggen met klanten. En klanten zorgen voor omzet en winst.

Het proces is eenvoudig:

  • We beginnen met een inventarisatie van je klanten, je markten, je producten, je concurrenten, je huidige marketingcommunicatie.
  • Ik laat je zien wat ik eraan kan verbeteren en waarom dat werkt.
  • We worden het eens over de aanpak, de offerte en de planning.

Een strategisch marketingplan

Wil je de marketing van je onderneming eens grondig laten analyseren? Ben je op zoek naar een helder strategisch plan voor je marketing, waarmee je onderneming vooruit komt? Ik kan een strategisch marketingplan voor je ontwikkelen. Een strategisch marketingplan kan een of meer van de volgende componenten omvatten:

  • Inventarisatie van bestaande en mogelijk nieuwe product-marktcombinaties (pmc’s)
  • Marktanalyse van de geïnventariseerde pmc’s
  • Concurrentieanalyse per pmc
  • SWOT-analyse en prioritering van de pmc’s op basis van strategische kansen
  • Brandingstrategie van hoofdmerk en submerken
  • Online en offline marketingstrategie

Binnen bepaalde normen is een strategisch marketingplan subsidiabel tot 50%. Ik kan in samenwerking met subsidiespecialisten de aanvraag begeleiden.

Blijf je dat stemmetje negeren? Of gaan we van jouw marketing de omzetaanjager maken die het kan zijn?
Bel of mail mij voor een afspraak. Ons eerste gesprek is gratis.

Je kunt het ook zelf doen.

Ik heb een marketingmethode geschreven voor ondernemers en kleine zelfstandigen:

Koopcodes. De schakelaars in het hoofd van je potentiële klant.

  • Hierin staat wat er precies gebeurt in het hoofd van jouw potentiële klant als hij in aanraking komt met jouw marketingboodschappen.
  • Onderbouwd met overstelpend veel wetenschappelijk onderzoek, en ondersteund door mijn eigen 30 jaar ervaring met marketingcommunicatie en die van talloze collega’s.
  • Dit boek bevat een gedetailleerde stap-voor-stap methode om zelf optimaal effectieve marketingboodschappen te leren schrijven.

Klik hier om naar de website www.koopcodes.nl te gaan.
Daar kun je een gratis preview downloaden van de eerste hoofdstukken of het boek kopen in de webwinkel.